4 Ιουν 2012

Συνέντευξη του Παύλου Καραπιπέρη στο Rhythmic Horizons

Της Μαρίας Καστανή


Μ.Κ. Κύριε Καραπιπέρη, πως πιστεύετε πως οι σπουδές σας στην Κοινωνιολογία αλλά και τα άλλα σας ενδιαφέροντα όπως για παράδειγμα η ποίηση σας έχουν βοηθήσει να διαμορφώσετε τον ήχο σας;
Π.Κ. Δε νομίζω ότι έχει σχέση η διαμόρφωση του ήχου της μπάντας από τις σπουδές ή τα ενδιαφέροντα των μελών που την αποτελούν.
Η Κοινωνιολογία έχει ενδιαφέρον σαν επιστήμη γιατί διερευνά την κοινωνική ζωή των ανθρώπων, τη συμπεριφορά τους και τους κανόνες που τους συνδέουν ή τους διαχωρίζουν, όπως ενδιαφέρον έχει και η ποίηση, η οποία είναι η πιο παλιά μορφή της τέχνης του λόγου και-όπως έχει λεχθεί-είναι πιο «μουσική» απ’ τον πεζό λόγο. Όμως ο ήχος μια μπάντας πιστεύω ότι διαμορφώνεται από τα στοιχεία που εκκρίνουν οι άνθρωποι που την αποτελούν απ’ όλα αυτά που έχουν απορροφήσει μουσικά στη ζωή τους. Τα ακούσματά μας παίζουν ρόλο.

Μ.Κ. Από τι ερεθίσματα προκύπτουν οι στίχοι σας;
Π.Κ. Από αυτά που βιώνω, αυτά που φαντάζομαι, κι από αυτά που παρατηρώ.



Μ.Κ. Πως δουλεύετε πάνω στη μουσική κάθε τραγουδιού που φτιάχνει η μπάντα; Από τι εξαρτάται η μουσική που κάθε φορά σαν σχήμα επιλέγετε;
Π.Κ. Κάποιος ρίχνει την ιδέα και οι υπόλοιποι συμπληρώνουν… ο κάθε ένας από μας βάζει τη δική του πινελιά, κι έτσι προκύπτει το τελικό αποτέλεσμα. Η επιλογή της μουσικής είναι θέμα διάθεσης καθώς και έμπνευσης της στιγμής.

Μ.Κ. Γιατί το μπλούζ αποτελεί για σας την πρώτη ύλη στα τραγούδια που γράφετε; Tι σημαίνει για σας όρος Dark Blues που χρησιμοποιούν αρκετοί φίλοι σας θέλοντας να περιγράψουν τη μουσική σας;
Π.Κ. Προσωπικά πιστεύω ότι δε θα μπορούσα να κάνω αλλιώς, «έτσι μου βγαίνει»… εκτός απ’ αυτό, τα ακούσματα όλων μας βρίσκουν κοινή συνιστώσα στα blues. Όσον αφορά το χαρακτηρισμό “dark blues”, εμένα δε μου λέει τίποτα. Ο κάθε ακροατής μπορεί να περιγράψει τη μουσική που ακούει όπως εκείνος θέλει.



Μ.Κ. Πως θα κατατάσσατε το μπλούζ σε σχέση με τα υπόλοιπα μουσικά είδη;
Π.Κ. Τα blues ήταν η πηγή απ’ την οποία έχουν ποτιστεί πολλά απ’ τα μουσικά ιδιώματα που ακολούθησαν στη πορεία των χρόνων.

Μ.Κ. Ποιο από τα άλμπουμ σας ξεχωρίζετε; Θα θέλατε να μας περιγράψετε τα συναισθήματα που σας γεννούν όταν ακούτε τη μουσική σας;
Π.Κ. Δε μπορώ να ξεχωρίσω κάποιο album, το κάθε ένα έχει τη δική του ιστορία ανάλογα με το πότε και το πώς ηχογραφήθηκε. Υπάρχουν στιγμές που ακούγοντας κάποιο τραγούδι μας σκέφτομαι ότι δε θα ‘θελα ν’ αλλάξω τίποτα και υπάρχουν κι εκείνες που αισθάνομαι ότι θέλω να γκρεμίσω εντελώς ένα τραγούδι και να το ξαναχτίσω απ’ την αρχή χρησιμοποιώντας άλλα υλικά.



Μ.Κ. Πως προέκυψε η ιδέα να φτιάξετε ένα δικό σας προσωπικό CD που αν δεν απατώμαι, έγινε και βιβλίο;
Π.Κ. Φαντάστηκα τη ζωή ενός ανθρώπου-με τα πάνω και τα κάτω της-σαν ένα ταξίδι που όταν φτάνει προς το τέλος του, ξαναρχίζει απ’ την αρχή. Αυτό είναι το “Fifteen Raindrops In An Ocean Of Blues Tales”. Ο Δημήτρης Επικούρης, ακούγοντας το album, φαντάστηκε μια δική του διαφορετική ιστορία και-χρησιμοποιώντας τους τίτλους των τραγουδιών ως τίτλους κεφαλαίων-την έκανε βιβλίο.

Μ.Κ. Πόσο επίκαιρο είναι το μπλούζ σήμερα σε σχέση με τα καινούργια "βιώματα" που αποκτούμε όλοι μας σήμερα λόγω της κρίσης;
Π.Κ. Οι οικονομικές δυσχέρειες, η ανεργία και ο ρατσισμός είναι χαρακτηριστικά που βιώνουμε σήμερα σε μεγάλο βαθμό. Πώς μπορεί κάτι τέτοιο να μη σε αγγίξει και πώς θα μπορούσε το Blues να μην ήταν επίκαιρο;



Μ.Κ. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα να δημιουργεί κανείς μουσική από μία επαρχιακή πόλη και όχι από ένα αστικό κέντρο;
Π.Κ. Ζώντας σε μια επαρχιακή κωμόπολη, δε σπαταλάς πολύ χρόνο απ’ το ωράριό σου για να μετακινηθείς, πράγμα που σημαίνει ότι έχεις π.χ. την ευχέρεια να βρεθείς με τον άλλον πιο σύντομα. Απ’ την άλλη, οι επιλογές που έχεις σε πολλούς τομείς είναι εξαιρετικά περιορισμένες έως ανύπαρκτες. Πολλές φορές λόγω της απόστασης, που κάνει πιο δύσκολο το να ‘ρθούμε σε επαφή με τα μαγαζιά για να πραγματοποιήσουμε ένα live, αισθανόμαστε «εκτός πραγμάτων». Σε καμία περίπτωση η επαφή μέσω διαδικτύου δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ανθρώπινη επαφή.



Μ.Κ. Η ανταπόκριση που είχατε από δισκοκριτικούς του εξωτερικού, τι σημαίνει για σας; Δώστε μας κάποιες λεπτομέρειες.
Π.Κ. Είναι μεγάλη μας τιμή τα ενθαρρυντικά σχόλια των ανθρώπων αυτών. Όταν κάποιος βρίσκει ενδιαφέροντα στοιχεία στη μουσική σου, δε μπορεί παρά να νιώθεις μεγάλη χαρά αλλά και να προσπαθείς να κάνεις αυτό που κάνεις με περισσότερη αφοσίωση ούτως ώστε να γίνεις καλύτερος. Από ‘κει και πέρα, πιστεύω ότι η ταπεινότητα αποτελεί βασική προϋπόθεση για κάθε άνθρωπο που κάνει αληθινή τέχνη και δε θέλει να κοροϊδεύει τον εαυτό του. Αν μείνεις σε κάποιες καλές κριτικές και τίποτα άλλο… χάθηκες!

Μ.Κ. Πείτε μας αν ετοιμάζετε κάτι καινούργιο;
Π.Κ. Έχω ήδη έτοιμο το καινούριο μου προσωπικό album το οποίο θα ‘χει τίτλο “Something Like Blues or Haunted Ballads” και βρισκόμαστε στα μέσα των ηχογραφήσεων του νέου album των Small Blues Trap στο οποίο θα γίνει πραγματικότητα μια συνεργασία που θέλαμε να κάνουμε εδώ και καιρό…

Μ.Κ. Να είστε καλά.

Π.Κ. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία! 

Paul Pena - Gonna Move

Gonna Move, γραμμένο από τον Paul Pena το πρώτο τραγούδι του άλμπουμ με τίτλο New Train του Αμερικάνου μουσικού Paul Pena. Ηχογραφή...